Kommande matcher
Senaste resultat
Nyheter från sektionen
Alla matcher inställda för hockeyn
24 feb
Camp 33 anmälan släpps 24/2 vid lunch !!
23 feb
Nyheter från Kållered SK
Emmanuel Tannor till Parma AC!
30 jan
Vill du köpa en bingolott?
21 dec 2020
Medlemsavgifter 2021
14 dec 2020
BLACK FRIDAY = shoppa billigt och stöd KSK
26 nov 2020
Nu är det is igen... och nu är det fys igen!
29 dec 2020 1 kommentar
God fortsättning alla hockeyföräldrar!
Här kommer lite info om hur vi kör igång verksamheten igen 2021!
GOD JUL ÖNSKAR HOCKEY-TOMTEN!
Det kommer en sen julklapp till alla våra hockeyälskande barn: Vi får gå på is igen! Vi har fått istid på Åby bandybana (utomhus) nu på lördag 2/1 kl. 17:30-19:00. Vi hoppas så klart att så många som möjligt kan vara med samt att vädrets makter inte är på sitt värsta humör. Vi hoppas att vi kommer att få tillfälle att köra någon gång per vecka på utomhusrinken men Rikard kämpar för oss alla och försöker få så mycket istid vi kan här vilket kan bli ganska oregelbundet då det är fyra klubbar som slåss om tiderna.
Vi kommer att kolla hur, var och när vi kan hämta ut vår utrustning från ishallen och återkommer med mer information kring detta när vi varit i kontakt med vaktmästeriet då ishallen fortsatt är stängd men vi kommer som sagt kunna hämta utrustningen vid något tillfälle och då gäller det att alla hämtar eftersom vi inte kommer kunna släppa in en åt gången vid separata tillfällen. Kan ni inte hämta själva så får ni helt enkelt snacka ihop er och lösa det med hjälp av någon annan. Efter detta så förvaras utrustningen hemma tills ishallen öppnas igen. Vi kommer även att på lördag dela ut träningströjor som barnen sedan har i sin back tills ishallen öppnar upp igen.
I övrigt så gäller det att man kommer med utrustningen på sig då vi ej får tillgång till varken omklädningsrum eller toaletter mm utan vi får hålla oss till uteläktaren. Se också till att ta med en påfylld vattenflaska då vi ej vet om man kommer kunna fylla på vatten på plats.
FYSTRÄNING
Vi kommer med start nästa vecka, mån 4/1 kl. 17-18 samt ons 6/1 kl. 17-18, att köra igång utomhusfys som regelbunden aktivitet tills normala träningsaktiviteten öppnar igen. Vi siktar på att köra utefys måndagar och onsdagar framöver men om vi får ett ispass någon av dessa dagar så läggs det troligtvis in ett fyspass på helgen istället. Vi räknar med att hålla på ca 1 timme per fyspass och kommer dela in barnen i mindre grupper om max 8 barn/station där fokus kommer ligga på både styrka och flås mm.
Håll koll på träningskalendern och var noga med att svara på kallelserna på samma sätt som vi alltid skall då vi måste planera aktiviteten efter antalet barn.
På utomhusfysen gäller följande:
- Kläder för väder! Bra skor att springa i och tillräckligt varma kläder för att ej frysa gäller. Sicken tur att vi köpt nya fina träningsställ ;)
- Vi har från lagkassan köpt in arbetshandskar som barnen får var sitt par av och dessa kommer att användas som "fyshandskar". Dessa kommer att märkas upp med spelarnummer och tappas dessa bort så är det upp till varje individ att skaffa nya.
- Ta med liggunderlag/yogamatta eller liknande som barnen kan köra fys på då det kan bli kallt och blött att ligga direkt på marken.
- Fylld vattenflaska!
- Anmäl eller avanmäl barnen till fyspassen!
God fortsättning och Gott Nytt År!
Viktig info om kallelser till matcher 3-3
5 okt 2020 0 kommentarer
Under säsongen så kommer vi att ha många lördagsmatcher med 3-3-spel eftersom vi har två lagenheter. Ofta så har vi en hemmamatch och en bortamatch men det kan också vara så att vi har dubbla hemmamatcher eller dubbla bortamatcher och tiderna kan ibland kollidera med varandra. Generellt så kommer de allra flesta matcherna att vara förlagda på lördagar och kalendern är automatiskt uppdaterad med senaste informationen om gällande matcher.
Vi har bestämt att vi i oktober kommer att testa att skicka ut kallelser för respektive spelare till förutbestämda matcher. Detta för att garantera att vi har rätt antal spelare, att vi har ledare på båda matcher, bemanning i seket på hemmamatcher etc. Vi kommer dock att variera lagsammansättningarna så det kommer inte vara samma lag från en helg till en annan. Det kan också vara så att vi kan komma att behöva flytta mellan lagen efter att kallelsen har gått ut baserat på eventuell frånvaro.
Vi kommer att skicka ut kallelser i god tid innan, vår ambition är att kallelser skall gå ut redan på helgen innan match men det kan även vara så att vi skickar ut kallelser till flera helger i rad. Dock så kommer vi att sätta slutdatum på anmälan flera dagar innan själva matcherna, troligtvis onsdag, så var noga med att svara så tidigt ni kan på dessa kallelser. Skulle det vara så att ni mot förmodan inte kan på just denna matchen ni är kallad till så skriv i kommentaren om ni kan spela den andra matchen så kanske vi kan planera om men vi önskar att alla hjälps åt att hålla sig till planeringen då det är väldigt mycket jobb som det är redan. Vi kommer att behöva ha varje spelare så ofta vi kan och vi kommer dessutom att kalla in spelare från Team 08 eller 10 på regelbunden basis. Det kan även hända att spelare kan komma att behöva spela två matcher på samma dag.
Vet ni om att ni är bortresta vissa helger nu under säsongen så informera gärna Johan eller Ulf så snart som möjligt så att vi redan på planeringsstadiet kan veta vilka som är tillgängliga eller ej.
Hovås-KSK 4/10
1 okt 2020 0 kommentarer
Första seriematchen för året startar nu på söndag 4/10 kl 08:30. Vi samlas kl 07:30 i Askim ishall där vi möter Hovås på helplan 2x20 min!
Vi får lov att komma med en publik om max 25 personer och måste skriva upp all publik på en publiklista som vi tar med oss. Vi uppskattar om någon av er föräldrar kan ta hand om denna lista på plats och fylla i så att vi sedan kan lämna över till Hovås.
Laguppställning
Målvakt: Simon Ö
Utespelare
Samuel
Simon S
Leon
Gustav
Leo
Axel
Anton
Oliver
Elliot
Theo
Felix
Tilda
Måns
Elton
Liam
Cuper och träningsläger
27 aug 2020 0 kommentarer
Imorgon blir det lite försmak inför säsongen med träningsmatch mot Härryda och om snart en vecka så kör vi äntligen igång med Isbjörnscupen! Denna säsong kommer börja lite annorlunda än vanligt med tanke på de restriktioner och rekommendationer som finns från både klubb, kommun och stat. Här kommer lite info kring våra aktiviteter i september.
----------------------------------------
ISBJÖRNSCUPEN 5 SEPTEMBER
Samling 07:00 i Kållered ishall
Vår första match är kl. 08:00 och vår sista match är kl. 20:05.
Ingen spelaravgift pga egen cup.
Som alla redan förhoppningsvis vet så kommer det att finnas en begränsning på 50 personer i publiken och för varje match så kommer varje lag att få 25 läktarbiljetter var som fördelas inom laget. Detta innebär att vi ej kommer att kunna få den stora blå väggen med Kålleredssupportrar som vi brukar ha utan vi får istället rikta in oss på att varje barn har som mest en anhörig per match på läktaren. I detta så räknas dock inte spelare, ledare, domare eller funktionärer in och eftersom vi kommer att behöva bemanna cupen själva så kommer de flesta barn ha någon förälder som hjälper till som funktionär ändå. När vårt lag inte spelar så skall heller inga obehöriga befinna sig i ishallen.
Caféet kommer inte heller att vara öppet för försäljning vilket innebär att ni gärna får skicka med era barn lite extra mellanmål men det kommer också finnas mellanmål i form av smörgås och frukt att tillgå under dagen. Vi serveras lunch i portionsförpackningar och korv med bröd under eftermiddagen.
Våra spelare och ledare kommer att hålla till i A-lagets omklädningsrum under hela dagen och om det inte är matchdags så är det där eller utomhus som vi får befinna oss.
För spelschema och annat så kan ni läsa mer om cupen här: Isbjörnscupen U12 2020
----------------------------------------
NITTORP TRÄNINGSLÄGER 12 SEPTEMBER
Samling kl. 09:00 i Nittorps ishall
12 september bär det av på endags träningsläger i Nittorp. Vi kommer ha två ispass, lunch, middag samt lite lagaktiviteter under dagen. Vi kommer även ha individuella spelarsamtal där vi sitter en kort stund med varje barn. (max 5-10 minuter). Vid samtalet så kommer det enbart vara en ledare och ett barn i taget. Huvudfokus ligger på mjuka värden för att se hur barnet trivs, vad som är bra, vad vi kan förbättra samt även en start på individuell utvecklingsplan för att se vad man är duktig på och vad vi skall arbeta mer på. Vi kommer att skicka ut ett mötesunderlag så att barnen kan börja tänka lite även innan mötet, lite liknande ett utvecklingssamtal på skolan. Det är viktigt att ni pratar med barnen om att detta är strikt individuellt och att barnen ej skall prata med varandra om detta och vi ledare kommer inte att prata med andra om "resultatet".
Dagens schema
Ankomst 09.00
Istid 10.00-11.30
Lunch 12.00-12.30
Team aktivitet / Konferensrum 12.30-16.30
Middag 16.30-17.00
Istid 18.00-19.30
----------------------------------------
VIKING CUP (NYBRO) 18-20 SEPTEMBER
Samling i Nybro ishall 18 september kl. 18:00
Spelaravgift om 500 kr (ord. avgift 800 kr) betalas innan cupstart till lagkassan i vanlig ordning.
Första övernattningscupen för säsongen blir i Nybro på Viking Cup! Vi har blivit informerade om att ingen publik i form av anhöriga tyvärr kommer att få befinna sig i ishallen under matcher men de arbetar på en lösning där man skall kunna livestreama matcherna under cupen (troligtvis till en billig peng).
Vi hoppas så klart att samtliga anmälda barn fortsatt kommer att vara intresserade av att deltaga men OM ni behöver avanmäla er så hör av er till någon av oss ledare omgående så att vi kan planera och se så att vi fortsatt har tillräckligt många spelare för att det skall vara värt att åka på cupen.
Vi har en match redan på ankomstdagen men vi har fått en sen matchstart kl. 19:45. Vi vill dock ändå samlas i god tid för ev inkvartering etc innan matchstart så därav samling redan kl. 18:00. Tänk på att restiden enligt Google är ca 3:45 tim så se till att åk hemifrån i god tid så att ni ej behöver stressköra (tänk senast ca kl. 14:00, gärna tidigare). Skulle någon få problem med att samlas vid denna tid så hör av er i förväg så att vi ledare vet om detta och därmed kan planera laguppställning därefter.
Spelschemat är inte helt spikat ännu men vi spelar som sagt en match redan på fredag, sedan fortsätter gruppspelet på lördag samt slutspel på både lördag och söndag. Om vi skulle gå hela vägen till final så är sista matchen på söndag med start kl. 14:00.
Ledare och spelare bor tillsammans i en skolgymnastiksal ca 1 km från ishallen så det är hårt underlag som gäller så packa bekväma (och hela) madrasser, kuddar, lakan, pyjamas, hygienartiklar, gosedjur och annat nödvändigt. Vi blir serverade mat tillsammans under hela helgen i ishallen.
För spelschema mm läs mer här: Viking Cup U12 2020
----------------------------------------
Ändrade tider inför lördag 22/8
16 aug 2020 0 kommentarer
Tiderna uppdaterade i kalendern.
Fler nyheter
Kommande aktiviteter
mån 8/3
18:00-19:00 |
Team-09 Glader-träning
Kållered Ishall |
ons 10/3
18:00-19:00 |
Träning Team-09
Kållered Ishall |
lör 13/3
00:00 |
Frölunda Vit (FHC) hemma
Kållereds Ishall |
lör 13/3
08:00-09:50 |
Träning Team-09 (internmatch?)
Kållered Ishall |