Att åka på eller arrangera Cup-TSM
Göteborgs ishockeyförbund samt övriga förbund kräver att man ansöker både som arrangör och som deltagare för de cuper lagen planerar att åka på eller skapa i egen regi.
Alla ansökningar registreras i TSM, och då beslut kommit skickas detta ut till TSM ansvarig samt till sektionen. Ansökningar mailas till Patric Aronsson: aron_1@hotmail.com som registrerar underlaget i TSM.
Uppdatering för säsong 24/25 gällande avgifter.
Anmälan för att delta i Cup: 250kr
Anmälan för att arrangera CUP 750kr (Detta för att förbundet skapat en match/cup rapporterings hemsida så att allt kan hanteras den vägen med resultat etc. (mer information kommer)
I Samband med att informationen skickas till TSM ansvarig swischas även 250kr alt 750kr beroende på delta eller arrangera till 0768-794700 (Patric Aronsson TSM ansvarig) för att täcka avgiften till hockeyförbundet rörande matchansökan. (Lag står för alla cupavgifter)
För att det skall gå smidigt önskas att man i Ämnesraden på mailet anger Cupansökan för xxxxxyyyy, YYYYMMDD, där då xxxxxyyyy är namnet på cupen, samt datumet för cupen. (För Swisch referera till cupnamnet så matchas det med ansökan)
I Ansökan skall följande vara angett.
Cup/Turneringsnamn:
Nivå: (U11, U14 etc)
Spelort:
Arena:
Datum och tid: (Från datum & till datum om flerdags cup)
Motståndare: (Länk till cuponline etc funkar bra)
Övrig information: Länkar till cupsidor alt andra dokument (ej obligatoriskt)
Då svar från förbundet inkommit mailas beslutet till den avsändare som skickade in ansökan till mig. (22-23 har förbundet inte svarat på ngn ansökan så förvänta inga svar, vi ansöker enl instruktion så gör vi som klubb rätt )
OBS ovan gäller bara cuper, inte träningsmatcher eller lägerverksamhet.
För Ungdomar yngre än U9 krävs inget tillstånd (dvs u8), Endast lag inom GBG distriktet får delta i en cup för yngre och man skall respektera spelformen enligt förbundet, vidare bör inga resultat publiceras.
Mvh/ Patric Aronsson